My 2019 Planner Line Up

Salam & Hello everyone,

Post harini Tila nak introduce planner planner yang akan digunakan untuk tahun 2019. Normally I would use only one planner for a year but this year, I want to try something different. To separate the uses for my planners. For 2019, Tila ada 6 planner. Let's list them all out.

My 2019 Planner Line Up
  1. Hobonichi 5-Year Techo 
  2. Hobonichi Techo Planner Book 
  3. The Mini Happy Planner Socialite (Minta tolong kawan belikan dekat US)
  4. DIY Mini Happy Planner (Recycle cover & dics lama, insert buat sendiri)
  5. Personal Ring Binder by Yardleathersmith 
  6. Muji A5 Vertical 2019 Planner (Beli dekat Muji Sunway Pyramid)
I never used this much. It will really be a challenge for me and I really need to plan my time to occupied all the planner. So, here I would explain all the uses for each planner that i'll be using. I really hope my office room would be ready soon, boleh lah nak ber "me-time" nanti dekat rumah baru. Kalau tak, atas katil saja lah macam tak biasa pulak.

Hobonichi 5-Year Techo - I will be using this planner for memory keeping. Planner ni kegunaan dia untuk 5 tahun. So, dia start 2019 hingga 2023. One page for daily but there are 5 rows representing each year. Harap Tila consistent untuk siapkan 5 tahun ni. Memory keeping in writing, Insyaallah. 

Hobonichi Techo Planner Book - Daily writing. Lebih kepada menulis daripada decoration. Bila kita menulis hari hari, idea akan sentiasa ada. Dah 38 hari Tila consistent tulis dalam planner ni and Tila nampak perbezaan dia. Cara tila menulis pun makin better and idea mencurah curah. Kalau takde topik or hari tu boring je, Tila akan baca article and tulis summary dalam page tu. Write or draw anything, jangan biarkan page tu kosong.


The Mini Happy Planner Socialite - This one Tila guna untuk daily juga but more to bullet style. List down apa aktiviti harini, apa yang perlu dibuat (to do list) and any pembelian online tila. Happy Planner Mini ni Tila lebih kepada decoration. Nak bagi ada mood tengok planner lawa lawa. 

DIY Mini Happy Planner - Disebabkan mini happy planner ni tak lawa pakai large dics, Tila terpaksa buat satu lagi mini happy planner untuk challenge & projects. Inserts dalam dia Tila buat sendiri pakai powerpoint, then potong ikut size dia and tebuk je. Tila memang ada puncher happy planner, hadiah daripada husband dua tahun lepas sebab dia nak encourage Tila berplanner. Dialah yang suruh tila beli happy planner dulu. That was my first planner. 



Personal Ring Binder by Yardleathersmith -  I would like to use this one also for memory keeping but more on photos and scrapbooking. I always wanted to try scrapbooking but they would usually use a binder. I find it too big to use a binder, so i start making one with a personal size. 

Muji A5 Vertical 2019 Planner - On the go planner, memang letak dalam handbag je planner ni. Semua benda diconteng dalam planner ni, dah balik kerja baru sort out in which planner the information belong. Senang macam ni, atleast takde any information tertinggal. Al-maklum lah sejak lepas bersalin ni makin pelupa pulak. 

Share:

No comments:

Post a Comment